lingetjesinflorida.reismee.nl

St. Pete's Beach via Siesta Key naar Fort Myers

Vandaag vertrekken we naar Fort Meyers Beach, een kleine 2 uur rijden. De planning was om via Mayakka River State Park te rijden, maar het is veel te warm om een hike te doen dus skippen we deze route en rijden we via Siesta Key. Wederom een prachtig breed wit zandstrand, maar wel erg druk op deze zondag. Jada en ik moeten eerst even naar het toilet. Als we weer richting de mannen lopen, komen we langs een tafel die vol ligt met folders en plattegronden van Siesta Key. Erachter zitten een paar die-hard amerikaanse omaatjes die hun geboorteplaats promoten. Ze zijn zo over enthousiast dat het moeilijk is er weg te komen. Ik neem het pak folders dus maar aan waarbij ze op het laatste moment me nog wel even weten te vertellen dat er op dit moment een bacterie in het water zit, maarrrr "No problem to enjoy the water my dear". Dat dacht ik dus niet! Het kost me geen moeite om Douglas te overtuigen dat we hier niet gaan zwemmen. Het is inmiddels lunchtijd en wanneer ik op mijn telefoon wil kijken waar we het beste naartoe kunnen besef ik mij dat ik hem op het toilet heb laten liggen, OMG! Mijn hartslag schiet omhoog en als een malle ren ik naar het toilet... Shoot! Weg! Nergens een telefoon te bekennen! Met de telefoon op vliegtuigmodus is ook 'find my iPhone' geen optie. Oooh ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan. Moedeloos en met de ziel onder mijn arm loop ik terug als ik wederom het tafeltje met de omaatjes passeer. "Is there something wrong my child?"... "Yes, I lost my iPhone",antwoord ik."Is it this one, with the 2 cuties on the screen?". Mijn hemel, hoe is het mogelijk?! Wat een geluk! Poeh...

5 minuutjes verderop komen we aan in het centrum van Siesta Key. Het lijkt hier wel de Caribbean, alleen maar laagbouw, veel pastelkleuren en een super relaxte sfeer. Ik denk dat Homemade Fudge hier een dingetje is, want om de haverklap zien we een groot uithangbord met 'Homemade Fudge Sold Here'. Jada zoekt zich een lekker smaakje uit. Voor de lunch vinden we een tafel bij de Baja Hub Grill waar ze werkelijk een verrukkelijke burger en een lekker stukje vis serveren. Goed keus.

Later op de middag komen we aan op onze volgende bestemming;La Quinta Inn & Suites Fort Meyers and Sanibel Gateway. Een hotel dat net weer geopend is nadat het door een orkaan volledig verwoest was. Gekozen voor de ideale ligging ten op zichte van Sanibel Island. Morgen willen we hier graag vroeg naar toe om schelpen te zoeken. De rest van de dag doen we dus niet veel; we liggen aan het zwembad, maken een rondje door het outlet center aan de overkant en halen wat te eten bij de gloednieuwe Publix en afhaalchinees om de hoek. Heerlijk relaxed.

22 juli

Om 7:00 zitten we aan het ontbijt. Ik moet eerlijk zeggen dat ook dat hier prima is, zelfs de wafels zijn lekker. Voor Amerikaanse begrippen is het gezellig aangekleed, uiteraard inclusief een mega TV met het CNN ochtendnieuws. Om 7:30 zitten we in de auto richting Sanibel Island. Je betaalt $6 om verder over de brug te mogen waardoor er maar weinig verkeer is. Op Sanibel is het, in tegentelling tot het verder gelegen Captiva Island, verboden om hoger te bouwen dan de palmbomen reiken. Samen met de enkelbaans wegen zijn dit perfecte ingrediënten voor een knus gevoel en heb je ook echt de beleving van het op een eiland zijn. We parkeren als 3e auto bij Bowmans Beach. Daar waar we 11 jaar geleden enkel met quarters een parkeerbonnetje konden halen, kies je nu met je creditcard een eindtijd die je vooraf betaalt. Als we de auto uitstappen worden we gelijk lekgeprikt door de muggen. Oooh wat hebben we hier een hekel aan, snel de OFF Woods spray! Via een boardwalk komen we aan op het strand, hier gelukkig geen mug te bekennen. Bizar hoeveel schelpen hier bij elkaar liggen. En nog zoveel intact. De kids beginnen gelijk hun zak te vullen, op zoek naar de mooiste exemplaren. Dit was de bedoeling; enthousiaste en verwonderde kinderen. Toch heeft het wel iets om zelf torenschelpen te vinden, helemaal als je nagenoeg de enige bent op het hele strand. We zoeken een plekje om te gaan zitten, zetten de Spotify Lounge Playlist aan en genieten van alles om ons heen. Praktisch niets dat als heel erg veel voelt. Just the four of us... samen met heuuuuul veel schelpen! Een stukje paradijs op aarde.

Rond 13:00 hebben we het wel gezien en rijden we terug naar het hotel, waar we ons met een GT aan het zwembad installeren en het slaaptekort van de afgelopen nacht inhalen. Aan het eind van de middag maken we ons klaar voor een avond in Fort Meyers Beach. Op het pleintje staat een artieste een showtje te geven, Jada en Jack vinden het prachtig. Wanneer het afgelopen is lopen we door naar het strand. We zijn precies op tijd voor de zonsondergang. En hij is prachtig! Net als het strand! Een perfecte afsluiting van een perfecte dag. Een moment waarop we nog maar eens beseffen hoe bevoorrecht we zijn!

Reacties

Reacties

Mama

Wat schrikken toen je in de gaten kreeg dat je je telefoon had laten liggen! Maar zoals zo vaak: een zondagskind ben en blijf je ?
Wat een heerlijke dag hebben jullie weer gehad....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!