lingetjesinflorida.reismee.nl

Orlando naar St. Pete's Beach

Na het ontbijt verlaten we Orlando voor de westkust. Het plan was op via Clearwater naar St. Pete's Beach te rijden, maar het weekend is begonnen en dat betekent extra drukte op de stranden. In Clearwater zal dit zeker het geval zijn, dat was het destijds namelijk al op een doordeweekse dag. We rijden dus meteen door naar het Dolphin Beach Resort in St. Pete's Beach. Net zoals de rest van de hotels in Long key is het alsof de tijd even stil heeft gestaan. De kleuren zalm, groen en blauw voeren hier de boventoon, maar de ligging is helemaal perfect; direct aan het prachtige, rustige, brede, fijne witte zandstrand. Daarnaast schijnt Long Key hier 'the place to be' te zijn. Dat bewijst de hoofdprijs die we voor de komende twee nachten neertellen. Goed, gelukkig mogen we om 11:00 al inchecken. We hebben een kamer op de bovenste, derde verdieping. Niet te zuinig wat een schimmellucht ons tegemoet komt wanneer we de lift uitstappen. Ik had er al wat over gelezen in de reviews, maar tegelijkertijd scoorde het hotel een 8,7 op Booking.com, zo erg kon het dus niet zijn. Toen ik tijdens het boeken zag dat alle andere hotels die over een zwembad beschikken en direct aan het strand van Long Key liggen ruim boven de 250 euro per nacht kosten, durfde ik de gok wel te wagen. Dat het zo heftig was had ik niet verwacht. Gelukkig is de kamer schoon en fris, en voorzien van een klein keukentje, helemaal niets op aan te merken. Heel handig zit er aan de overkant van het hotel een Publix. We halen wat te eten en drinken voor de rest van de dag.

Vanuit het zwembad lopen we zo het strand op. De zee is helder, blauw en heerlijk qua temperatuur. Aan het zwembad is het behoorlijk druk, maar hier aan het strand is het om ons heen heerlijk rustig. Ik heb zo'n enorme hekel aan het hutje mutje op het strand liggen, met al die verschillende handdoeken her en der. Dit is perfect en ik snap nu waarom Long Key zo geliefd is. Het is een goede keus geweest om vanuit Orlando direct hier naartoe te rijden. Het wordt een heerlijke lange luie stranddag. Helaas is het in de avond te bewolkt om de fameuze zonsondergang te zien. Als de kids slapen kijken Douglas en ik, onder het genot van een paar GT's nog even een filmpje.

20 juli

Wat is het toch heerlijk wakker worden zo ... ontbijten met de voeten in het zand en een vers gezette kop koffie erbij. Ultiem zo met dat briesje in het gezicht. Terwijl de rest nog even rustig aan het wakker worden is besluit ik een stukje door de branding te lopen. Hoe dol ik ook op ze ben, in de ochtend helemaal alleen in alle rust, verzonken in gedachten even een me-time-momentje vind ik wel heel prettig hoor. Jack zou Jack niet zijn als hij toch niet even vraagt of ik zo wel weer terug kom en wel weet waar het hotel is.

Als ik terug ben pakken we de auto naar St. Pete's. Central Avenue om precies te zijn. Een superleuk en gezellig stadsgedeelte met heel veel barretjes en winkeltjes, uitkomend bij Tampa Bay. Ik geloof dat dit een homovriendelijke buurt is want overal hangen LGBT regenboogvlaggen. Er heerst in ieder geval een heel fijn sfeertje en je kunt de trolley nemen om het centrum van Central Avenue af te rijden, mocht je geen auto hebben. Dit zal 's avonds wel helemaal een topplek zijn om te dineren. Inmiddels stijgt de temperatuur alweer naar de 30 graden en rijden we terug naar het hotel. Onderweg halen we voor de kinderen nog even een surfshirt met factor 50+, want die zijn de hele dag het water niet uit te krijgen. Pikzwart zijn ze inmiddels al, dus moeilijk te zien waar ze misschien al rood worden.

Als je hier voor het eerst bent, of geen accommodatie aan het strand hebt is Pass a Grille een heel mooi gezellig stukje strand aan het zuidelijk einde van St. Pete's Beach en John's Pass Boardwalk in het noordelijk gelegen deel leuk voor de avond. Voor ons is St. Pete's Beach dit jaar ons rustmoment op de route dus vermaken we ons rest van de dag aan het zwembad, op het strand en in de Beach bar.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!