lingetjesinflorida.reismee.nl

Miami naar Cocoa Beach

Hiep Hiep Hoera er is er eentje jarig... Hiep Hiep Hoera er viert er een een feest!

In vol ornaat wekken we Jack die voor zijn gevoel vandaag pas echt 8 jaar is geworden. Vanuit Nederland had ik '8-jaar' slingers, - ballonnen en -confetti meegenomen waarmee we de kamer gisteravond versierd hebben. Oooh wat is hij gelukkig. Omdat we alleen maar handbagage mee hebben genomen, had ik Jack thuis al uitgelegd dat we geen cadeaus mee zouden nemen. We hadden natuurlijk wel een kleinigheidje mee en Tom&Laura hadden ons ook nog een cadeau voor hem meegegeven waar hij wat aan had deze vakantie. Hij was helemaal in zijn sas.

Vandaag verlaten we Miami en rijden we naar onze volgende bestemming 'Cocoa Beach'. Eerst maar eens ontbijten. In de prachtige patio hadden ze de tafel mooi voor ons gedekt en werd Jack begroet met een enthousiaste verjaardags groet. Bij de prijs zat een klein eenvoudig ontbijt inbegrepen, maar als verrassing mochten we a la carte eten. Halverwege kwam het personeel voor Jack, al zingend, een taartje brengen waarop in chocolade 'Happy Birthday' geschreven stond. Er werden champagneglazen met een smoothie neergezet, zodat we samen konden toosten. Zo lief!

Rustig pakken we onze spullen en rijden we nog even naar Ocean Drive, omdat Jack nog even met een ijsje van de Sugar Factory naar de dikke vette auto's wil kijken. Vandaag is hij de baas.

Omdat we tijdens onze vorige reis de bekende plaatsen aan de kust al gezien hebben, nemen we de snelweg naar Cocoa Beach. Het is 3,5 uur rijden. 1 stop is genoeg, Jack geeft het aan: Dunkin' Donuts it is!. Als we even wat willen checken op het internet zien we dat ons tegoed van 40 euro in het afgelopen uur door Jada op ge-tiktokt is. Hmmm... "Je had het vliegtuigje toch aan?" "Ja dat dacht ik wel, maar misschien ook niet" krijgen we als antwoord. Ruuuustig blijven, ruuuustig blijven... adem in, adem uit...

Bij de pomp zie je al een duidelijk verschil in publiek; hier geen perfect gelakte dametjes in de mooiste bikini's met een Signature cocktail in de hand, nee... hier ruige mannen en vrouwen met een gebruinde huid, wilde haren van het zeewater, sleppend op slippers met een fles bier in de hand. Live Life To The Max!

Onze bestemming is La Quinta Inn by Wyndham Cocoa Beach Port Canaveral. Het hotel ligt perfect aan de overkant van het strand en ze hebben een heerlijk zwembad. Eerst moeten we naar de legendarische Ron Jon Surf shop. Douglas is zijn slippers vergeten en voor de kinderen halen we een duikbril. Dan is het toch echt tijd om de golven op te zoeken. Het strand is prachtig! Heerlijk rustig, het water lekker warm en de golven perfect voor de kindjes om zich op hun surfboard door mee te laten voeren. We blijven tot de zon onder gaat.

"Dit is echt mijn aller aller mooiste verjaardag ooit !".

Jack's verjaardag moet natuurlijk afgesloten worden bij de Mac. Dus dat doen we. We halen nog even een fles Hendricks, Fever Tree Tonic, een komkommer en een potje peperkorrels. Als ik Douglas er op wijs dat het een potje met een molen is geeft hij aan dat dat geen probleem is; hij krijgt het wel open. Nou, je voelt de bui al hangen ... Vanuit de badkamer komt een hard bonkend geluid. Nog een keer ... nog een keer, en dan... Shit! De vloer is bezaaid met peperkorrels. Hij heeft er een paar weten te redden haha. Tja, je moet er wat voor over hebben he. Met een GT in de hand, gecompleteerd met artistiek gesneden komkommerstukjes, proosten we op het leven! Life treats us good!